Tipps & tricks bij content marketing.
Raynaud Vanwolleghem, 04/06/2021
Contentmarketing is een term die vaak tevoorschijn komt in artikels, marketingbladen of bijvoorbeeld sociale media kanalen, maar wat houdt dit nu precies in en hoe begin je eraan? In deze blog vindt u meer informatie met betrekking tot het thema contentmarketing.
Wat is contentmarketing?
Contentmarketing bevat alle soorten marketing waarbij er content gemaakt wordt. Onder deze 'content' verstaan wij informatie die gemaakt wordt voor de consument in alle mogelijk vormen. Nadat de content succevol gemaakt is, wordt deze dan ook uitgestuurd en verspreid. Dit kan op verschillende manieren zoals in tekstvorm, in videovorm, in de vorm van een blog of infographics... Noem maar op. Nu komt de volgende stap aan bod, hoevaak moet er content verspreid worden?
Het gebruik van een contentkalender.
Het uitsturen van content via verschillende kanalen naar uw doelgroep gebeurt niet zomaar, hierin moet een structuur en planning achterzitten om het succesvol te maken. Daarom adviseren wij een contentcalender te gebruiken. In zo'n contentcalender geef je aan wat je wil posten, voor wie je iets post, wanneer je iets post en via welk kanaal je dit post. Daarnaast kunnen er ook verschillende opmerkingen bijgeplaatst worden zoals wie verantwoordelijk is voor welke posts etc...
Voordelen van een contentkalender..
- Geeft een structuur aan de contentmarketing.
- Toont aan welke weg opgegaan moet worden met de content.
- Zorgt ervoor dat er consistent gepost wordt.
- Er kan toegewerkt worden naar speciale gebeurtenissen en deadlines.
- Zorgt voor rust, iedereen weet waarvoor hij/zij verantwoordelijk is.
Welke content moet ik plaatsen?
Het doel van content is om een conversatie aan te gaan met de bezoeker. Dit gebeurt het best via het delen van content die onderwerpen bevatten relevant voor de doelgroep. Enkel op die manier kunnen er emoties losgemaakt worden bij de doelgroep. Dit zorgt er dan ook voor dat de content gedeeld wordt door de doelgroep en zo een groter bereik aantikt.
De manier waarop je de doelgroep aanspreekt is een keuze die je voor jezelf moet maken. onderzoek welke soort content het beste werkt voor uw bedrijf/product. Daarnaast moet je natuurijk zelf goed overweg kunnen met het kanaal en de vorm van content. Je kan ook opteren om uw contentmarketing uit hand te geven. Het is echter een groot werk en wordt vaak als klein taakje gezien. Mispak je hier dus niet, wil je een goede contentmarketing? Neem hier dan de tijd voor of besteedt het uit. Wij bieden zelf enkele paketten aan.
Belangrijk om te onthouden bij contentmarketing is het zorgen voor een goede planning. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van een contentkalender. Daarnaast moet de content die uitgestuurd wordt relevant zijn en moet deze ook emoties opwekken bij de doelgroep. Waar je de content plaatst en de frequentie van het plaatsen beslis je zelf. Zoek uit wat het best werkt voor uw product of bedrijf. Investeer voldoende tijd om uw contentmarketing naar een hoger niveau te tillen.
Niet voldoende tijd? Wij helpen u graag bij het vervullen van al uw online en offline marketing.